Rozmowa, która buduje mosty, czyli NVC w pracy i w interwencji kryzysowej

Szkoleniami, uczącymi rozmowy „budującej mosty”, rozpoczynamy realizację zadania 8.3 w ramach projektu Dostępna PK +. Dlatego w dniach 29-30 września 2025 roku w grupie warsztatowej złożonej z przedstawicieli jednostek pomocowych na PK, tj. Centrum Wsparcia Społeczności Akademickiej PK, Centrum Pedagogiki i Psychologii PK, Centrum Dostępności PK oraz Centrum HR, będziemy mieć okazję porozmawiać ze sobą wykorzystując komunikację opartą na porozumieniu bez przemocy.

Celem szkolenia jest nauka wykorzystania empatii w sytuacjach trudnego dialogu oraz zamiany krytyki na język faktów i próśb. Będziemy ćwiczyć prowadzenie rozmów w sytuacji narastającego napięcia z wykorzystaniem praktyki słuchania empatycznego. Jednocześnie chcemy zwrócić szczególną uwagę na rozmowę, która często jest wykorzystywana jako pierwsza pomoc w tzw. interwencji kryzysowej w środowisku akademickim.

Nasza wiedza i umiejętności mają posłużyć do tego, by lepiej radzić sobie w sytuacjach trudnych i pełnych napięcia w kontakcie z drugim człowiekiem w jednostkach pomocowych, a także dzielenie się tę wiedzą i umiejętnościami z członkami Społeczności Akademickiej PK, byśmy potrafili wspólnie zadbać o budowanie przyjaznego środowiska akademickiego na naszej uczelni.